FANDOM

Merlin to młody czarodziej, ostatni władca smokow, który żyje, jedyny syn Hunith i Balinora a także uczeń Gajusza, i najlepszy przyjaciel i sługa zmarłego Artura Pendragona. Merlin jest także synem starej religii. Po opuszczeniu rodzinnej wsi  w Ealdor przybywa do Camelotu. Merlin stał się sługą księcia Camelotu, Arthura Pendragona, z którym w końcu stali się bardzo bliskimi przyjaciółmi. Od tego czasu, słuchając proroctw Wielkiego Smoka, Kilgharraha, Merlin podjął się obowiązku ochrony i prowadzenia Artur w drodze do tronu. Merlin ma się stać największym i najpotężniejszym czarodziejem, jaki kiedykolwiek żył. Korzystać ze swoich zdolności, aby uwolnić ludzi z magicznym darem od prześladowań i ożywić starą religię tak by mogła współistnieć z nową religią. Jest on również przeznaczony aby stanąć u boku Artura jako doradcy i partnera, kiedy ten połączy wszystkie królestwa Albionu, i przynoszącj erę pokoju i dobrobytu.

BiografiaEdytuj

MłodośćEdytuj

'Merlin urodził się w Ealdor, małej wiosce na peryferjach Królestwa Cenreda. Jego matka ma na imię Hunith a jego ojciec to Balinor. Gajusz pomógł Balinorowi, Władcy Smoków w ucieczce przed prześladowaniami Uthera i ukrył go u Hunith. Zakochali się w sobie, ale Uther szybko odkrył Balinora i jego' kryjówkę. Wysłał rycerzy, aby go aresztowali. Balinor został zmuszony do ucieczki i opuszczenia Hunith. Po jego odejściu Hunith odkryła, że ​​jest w ciąży, a później urodziła Merlina. Merlin nie widział swojego ojca dopiero wiele lat później dowiedział się o jego istnieniu. Merlin urodził się z magią. Według Wielkiego Smoka, urodzenie Merlina zostało przepowiedziane przez wiele pokoleń i kultur. Na przykład: Druidzi nazywają go "Emrys" (czyli nieśmiertelny), imię to jest najpierw użyte przez Mordreda (Początek Końca).Smok mówi, że  przeznaczeniem Merlina jest chronić Arthura Pendragona i mu pomóc w zjednoczeniu królestwa Albionu i powrotu magii na ziemię.

Colin-morgan-an.jpg

I am a socrerer. I have magic.

Przybycie do CamelotuEdytuj

Kiedy miał osiemnaście lat jego matka wysłała go do swojego przyjaciela Gajusza by pomógł kontrolować jego magię. Po przybyciu do Camelotu, Merlin uratował Gajusza od śmiertelnego upadku z balkonu w jego komnacie. Gajusz dał Merlinowi magiczną księgę zaklęć w celu rozwinięcia jego umiejętności, ale poradził by Merlin ukrywał swoje zdolności przed królem Utherem Pendragonem, unał on bowiem wszelkie formy magii za nielegalne. Podczas swojego pierwszego tygodnia Camelotu, Merlin usłyszał głos wzywający go. W ciągu kilku dni, zaprowadził go głos do lochów zamku i odkrył Wielkiego Smoka. Smok powiedział Merlinowi, że jest on przeznaczony do wielkich rzeczy, i że będzie musiał pomóc Arturowi w jego przeznaczeniu- aby został królem. W całym serialu, smok często dawał rady, choć Merlin rzadko je rozumiał, początkowo jego rady były zazwyczaj zagadkami.

Merlin stał się sługą Artura po tym,jak uratował go od przebicia sztyletem, który rzuciła czarownica- Mary Collins (Wezwanie smoka).

Chociaż para- Merlin i Artur mieli na początku bardzo antagonistyczne stosunki, to szybko zaczęli sobie ufać. Merlin też zaprzyjaźnił się z Ginewrę, znaną jako "Gwen" służką Morgany, a trochę później z samą Morganą.

Pierwsze PrzygodyEdytuj

Merlin często używał magii, aby pomagać innym, czasem nawet bez myślenia o konsekwencjach. Gdy życie ojca Gwen, Toma zostało zagrożone przez dziwną zarazę, która rozprzestrzenia się w Camelot, Merlin użył magii, aby go uzdrowić,konsekwencje były straszne, Uther założył, że Gwen uzdrowiał ojca czarami, wierzył, że spowodowała zarazę w mieście. (Znak Nimueh). 

Merlin3-3.gif

Merlin ratuje Toma

Merlin również używa swojej magii, aby pomóc przyjacielowi- Lancelotowi korzystając ze swoich mocy do podrobienia fałszywego aktu urodzenia szlacheckiego, które umożliwiłyby mu dołączenie do Rycerzy Camelotu. On używa swoich zdolności ponownie w celu zaczarowania lancy Lancelota do pomocy mu w zabiciu Gryfa. W ten sposób, Lancelot odkrył, że Merlin posiada magiczną moc. Jednak Lancelot zmuszony jest opuścić Camelot gdyż Uther nie zgadza się, by wstąpił do rycerstwa Camelotu (odkryto że podrobiono dokument) Uther chciał go wypędzić, z kolei Arthur by pozostał i wstąpił do rycerzy. Lancelot powiedział im na pożegnanie, że nie może znieść tego, że z jego winy rozpoczęła się waśń pomiędzy królem i księciem. Merlin, obserwując go kiedy opuszczał Camelot, przewiduje że, ich drogi jeszcze się zejdą.(Lancelot)

Merlin również używa swoich mocy by uratować króla Uthera przed śmiercią wywołaną jednym z chrząszczy Edwina Muirdena, pomimo ryzyka odkrycia swoich zdolności.(Lek na wszystkie choroby).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki